a PERFUMOLIC n a MUSICIAN

Hello semua! Nama saya Daniel, panggil je Dan .Saya seorang pelajar jurusan Economy di salah sebuah university kat Jepun. My hobby is maen gitar n kumpul PERFUME. so, Bila da duduk Jepun, saya mendapati kat Jepun kalau kat kedai diorang jual perfume mmg murah2 gile ar. So sebagai peminat perfume tegar, mmg best ar shopping perfume kat Jepon ni. Da la ORI, murah pulak tu.

Oleh sbb saya ni suke sharing2, saya rase tak salah saya nak kongsi "kemurahan" perfume kat jepun ni dengan korang sume kat Malaysia. Buat pengetahuan korang, harga perfume yg korang beli kat Malaysia tu mahal sebab tax yang melampau tinggi kat Malaysia. Tapi kat Jepun tax die tak mahal, so sbb tu la boleh dapat murah! =)

Then saya terfikir ar nak buat bisness kecil-kecilan dgn jual perfume ni kat rakan-rakan saya kat Malaysia. Pastu dorang cadang ar saye buat akaun FB/Blogger utk buat bisnes perfume ni secare online. Harap semua rakan2 FB/Blogger saya ni dapat tlg memajukan bisnes yg halal ni n dalam mase yang same kite sharing kegembiraan bersama! oh yeAH!!

p/s:
Lagi satu, sekali lagi nak ditegaskan lagi, perfume yg saya promote ni 100% ori, siap ngan kotak yang berplastik plak tu! Utk pengetahuan korang, jepun xjual barang tiruan. Bukan rejected2 mane, xde kotak ar, tudung longgar dan sebagainye. Anda akan dapat yg sebijik mcm anda selalu beli kat Parkson dan Jusco tu. =)

Monday 28 March 2011

Tsunami dan Gempa Bumi renungkan!

Lebih kurang 3 minggu yang lepas kita digemparkan dengan berita di Jepun tentang bencana alam gempa bumi dan tsunami yang mengakibatkan kerosakan teruk pada negara maju itu. Pada waktu tu Dan bersama dengan rakan2 Dan tgh makan kat kedai sushi kat area Tokyo, xsemena-mena gegaran yang kuat kitorang rasa , dan semua pelanggan kedai tu di arah keluar daripada kedai.

And bila kitorang balik bukak tv je, memang kecoh gila berita pasal gempa bumi dengan tsunami ni kat tv. Pemberita-pemberita kat tv jepun pakai topi keledar keselamatan sambil buat report, takut bangunan runtuh tiba-tiba kot. Sambil buat report, sambil bangunan bergoyang-goyang, menakutkan gak ar tengok tv pon.

Yang paling sedih bila kita tengok mangsa-mangsa bencana , terutamanya orang-orang tua n kanak-kanak. Ada yang menangis minta tolong, ada yang nak melarikan diri tapi tak bermaya, ada yang kene hanyut dengan air dalam kereta. Memang sedih la.

So Dan harap rakyat-rakyat kat Malaysia boleh berkongsi simpatai, apa lah salahnya menderma sedikit sebanyak wang yang kita ada untuk tolong mangsa-mangsa bencana ni. Dan yakin kat msia mesti byk badan volunteer yang buat kutip2 donation kan, so xsalah sumbangkan sikit harta korang tu. Mungkin orang kat Malaysia tak rasa sangat, tapi kitorang kat sini memang nampak kejadian berlaku dekat sangat dengan kitorang. And sape2 yang da ade kad kredit tu , donate la sikit melalui online, xsusah pon.

Kat sini Dan ade gubah satu lagu, asalnya lagu We Are The World nyanyian Michael Jackson, cuma Dan tuliskan n nyanyikan balik dalam bahasa melayu. Maklumlah nak nyanyi BI mmg failed la.Huhu.
Dengar dan renungkan bersama!Kanpai!


Kita Satu - Daniel PerfumeTalkk


10 comments:

  1. semua citer pasal tsunami...seram lak nana...

    ReplyDelete
  2. hehe seram2 jugak, kite kene doakan agar semua nye akan pulih seperti asal dgn segera! =)

    ReplyDelete
  3. yup..mari kiter doakan untuk keselamatn kiter di malaysia lak..ehhehe

    ReplyDelete
  4. semoga semuanya selamat , amin ........

    ReplyDelete
  5. Kuasa Allah kn...kita mampu berdoa dn berserah je..^_^

    ReplyDelete
  6. nice song.. congrate..!! and one more... gut luck..!!

    ReplyDelete
  7. wahh...suare Dan ke? sedap..
    erm..Dan ade youtube channel x?
    klau ade,nk link..
    klau x de, buat la.. masokkn lagu2 tu..
    :)

    ReplyDelete
  8. bez cngt2 lgu neyhhh . . sm0ga smua slmat .

    ReplyDelete
  9. like that song(^_^)
    smge mgse bncana d sana dpt meneruskan hdup mrka dgn tabah..kite yg hdup kat sini ni harus la beringat ye..berdoalah spye negara kite terus aman.

    ReplyDelete